A Varázskert könyv
A mai felnövekvő generáció fokozottan szorong. Rengeteg képanyagot “benyel”, amit nem tud vagy nem tanul meg feldolgozni, erre pedig szükséges lenne megtanítani. Szorong az iskolában, otthon, a barátok között, társaságban és egyedül a gép, tablet, mobiltelefon előtt, mögött.
HOGYAN LEHET(NE) MINDEZT CSÖKKENTENI, MEGAKADÁLYOZNI, MEGELŐZNI?
Bereményi Géza gondolatait tovább fűzve, mióta a világ “varázstalanítva” lett, szegényebb lett a belső-lelki életünk. A gyerekek belső képi világa sekélyesebb, felszínesebb. Hogyan lehetne mégis ebben a külső képi világra automatizálódott létformában a képzelőerőt megtartani, fejleszteni, szorongást oldani? Talán úgy, hogy képzelődünk és képzeltetünk. Einstein szerint: ”A képzelőerő fontosabb, mint a tudás.”
Képzelőerő nélkül nincs jövőkép.
A Varázskert gyakorlatsorozat egy képzelőerő – fejlesztő – relaxációs program 5-12 éves gyerekek számára. Több száz óvodás és kisiskoláskorú gyereknél került alkalmazásra már, pedagógusok, (gyermek)pszichológusok és szülők körében is.
Kiemelendő, hogy NEM problémás gyerekeknek szól (bár nekik is jó!), hanem a teljesen jól működő, egészséges, gyerekeknek MEGELŐZÉS céljából!
Dr. Prof. Bagdy Emőke ajánlásával:
„Az egyensúlyteremtő és élvezetes „Varázskert-látogatás” a kreatív elménket, művészeti érzékenységünket is fejleszti, kibontakoztatva rejtett talentumainkat. Esélyt ad az önfelfedezésre, utat nyit az önismeretre, eszközt ad gyermekeinknek, de a tanítók, szülők számára is, hogy az elrobotosodó világban a közvetlen emberi kapcsolatok éltető erejét se veszítsük el.”
A Varázskert gyakorlatok hatásai – a gyerekek:
- nyugodtabbak lesznek
- nő a képzelőerejük, fantáziájuk
- érzelmileg tudatosodnak, fejlődnek
- felfedezik belső erőforrásaikat
A módszer gyakorlati alkalmazása adott koreográfiával kezdődik, végződik, és a keret között, közepén, a Varázskertben mindig más-más a történet. A gyakorlat mindössze 7–8 percet ölel fel.
Referenciák

Gyerekektől (a kitöltött kérdőívek, illetve a rajzok alapján: arra a kérdésre, hogy milyen hatással volt rájuk, és miért volt jó, ha jó volt):
- ”A legjobb óra a világmindenségben.”
- „Türelmesebb lettem tőle… Mert pihenni lehet közben.”
- „Még jobban teljesítek a nap folyamán… Mert megnyugtatott.”
- „Izgalmas volt és érdekes… Felfrissültem tőle, jól éreztem magam…jó érzés elgondolni, ellazít.”
- „Már nem vagyok feszült… Szeretem, mert kevesebb van az órából és megnyugtat.”
- „Tetszettek a történetek, nagyon aranyosak voltak, és örültem, hogy órák és iskola előtt kicsit lelazulhatok… Azóta jobb a fantáziám, szebben rajzolok.”
- „Igen, és hogy ne aggódjak… Mert kipihenhettem magam tanulás előtt.”
- „Mert nagyon jók a mesék és tetszenek… Igen, persze! Nem tudom miért, de nagyon jó!”
- „Igen, mert szórakoztató volt, hogy csak a meséknek a közepe volt más, az eleje és a vége ugyanaz volt… Hát persze, hogy igen. Szórakozást keltő ez.”
- „Mert jó egy kicsit lazítani a kemény nap után(!)… Igen, mert akkor a nap jól indul.”
- „Mert vidám volt és megnyugtatott…Felszabadult lettem…Igen, mert lehet pihenni.”
Tanítónőtől:
- „Eleinte nem beszéltek róla, de ahogy telt az idő, egyre nyitottabbak lettek. Elmondták, hogy miket képzeltek el a kertbe. Élvezték, hogy játszhatnak a képzeletükkel.”
- „A tanulók közvetlenül a foglalkozások után fáradtak voltak, aztán nyitottak, beszédesek, mások csendesek, magukba fordulók. Mivel a történetekben minden „megoldás” hibátlan, ez magabiztossá tette őket, és nem vitatták más gyerekek érzéseit, ötleteit. Elfogadók voltak.”
- „Olvasásból, mint említettem, a mesék feldolgozását segítette. Kreatív gondolataik voltak, párhuzamokat találtak.”
Szülőktől:
- „Igen, mesélt róluk. Mindig nagyon várta, és számon tartotta azokat a napokat, amikor a gyakorlatokra sor került. Lelkesen, és a nap egyik fontos eseményeként mesélt a foglalkozásokról. A nyugtató zene, a mese, az ellazulás fontos része volt a reggeli iskolakezdésnek.”
- „Lányomra érzelmileg pozitív hatással volt. A kiskertet, amely csak az övé, ahol sok csodás dolog van, ahol letehet és kimondhat dolgokat, nagyon megszerette.”
- „…gyakran mesélt, nagy örömmel. Szerintem vidámabb és jókedvűbb lett tőle.”
- „Olvasásból, mint említettem, a mesék feldolgozását segítette. Kreatív gondolataik voltak, párhuzamokat találtak.”„Mindenkinek ajánlanám, mert nagyon jó ráhangolódás az iskolára. Egyébként nálunk igényelték, hogy este is mindig megcsináljuk a gyakorlatot.”