Munkám során többször előfordult, hogy csak a szülőkkel való beszélgetés, átbeszélés következtében javult a gyerek állapota, magatartása, a gyerek-szülő kapcsolat. A szülőkben lévő tanácstalanság, elakadás oldódása a gyerekeknél is rögtön tükröződik. Ezért ajánlom néha csak a szülői konzultációt, ahol nevelési tanácsokkal, a gyerekek lélektani működésének a megvilágításával tisztázzuk a természetes fejlődés fázisait, szabályait, az elakadás lehetséges okait.
Az iskolapszichológusi tapasztalataim azt mutatják, hogy az utóbbi években egyre több az iskolai teljesítményhez, elvárásokhoz kapcsolódó zavarok, szorongások, pszichoszomatikus tünetek. A mai kor szelleme, életritmusa és technikája valamint az iskolai oktató rendszer között egyre nagyobb a szakadék. Úgy is lehetne fogalmazni, hogy a mai oktatási rendszer nagyon nincs a mai gyerekekhez igazítva. Mindemellett a gyerekeknek már kisiskolás kortól legtöbb esetben egy felnőtt élet,-munkatempóját kell követnie (8 óra iskola) plusz a külön foglalkozások. Nem csoda hogy a gyerekek idegrendszere, teherbíróképessége hamarabb felmondja a szolgálatot. Kevésbé tudnak annyit figyelni, koncentrálni, önuralmat gyakorolni, nyugton ülni, mint ahogy elvárják.
Munkám során többször előfordult, hogy csak a szülőkkel való beszélgetés, átbeszélés következtében javult a gyerek állapota, magatartása, a gyerek-szülő kapcsolat. A szülőkben lévő tanácstalanság, elakadás oldódása a gyerekeknél is rögtön tükröződik. Ezért ajánlom néha csak a szülői konzultációt, ahol nevelési tanácsokkal, a gyerekek lélektani működésének a megvilágításával tisztázzuk a természetes fejlődés fázisait, szabályait, az elakadás lehetséges okait.
Milyen esetekben, korosztálynak javasolt?
Az iskolapszichológusi tapasztalataim azt mutatják, hogy az utóbbi években egyre több az iskolai teljesítményhez, elvárásokhoz kapcsolódó zavarok, szorongások, pszichoszomatikus tünetek. A mai kor szelleme, életritmusa és technikája valamint az iskolai oktató rendszer között egyre nagyobb a szakadék. Úgy is lehetne fogalmazni, hogy a mai oktatási rendszer nagyon nincs a mai gyerekekhez igazítva. Mindemellett a gyerekeknek már kisiskolás kortól legtöbb esetben egy felnőtt élet,-munkatempóját kell követnie (8 óra iskola) plusz a külön foglalkozások. Nem csoda hogy a gyerekek idegrendszere, teherbíróképessége hamarabb felmondja a szolgálatot. Kevésbé tudnak annyit figyelni, koncentrálni, önuralmat gyakorolni, nyugton ülni, mint ahogy elvárják.
Egyéni tanácsadásban fogadok gyerekeket 5 éves kortól óvodai,-iskolai szorongás, figyelem, magatartási, beilleszkedési zavarok oldásában, segítésében.
Munkám jellege nem terápia, tanácsadói minőségben segítek a legjobb tudásom szerint.
Powered by Flybuilt